Jak kupić samochód na Ukrainie ?

Forum o podróżach po Ukrainie. Podobnie jak powyższe forum o Rosji przeznaczone jest ono do rozmów na tematy związane z turystyką.
BARTixR
Rzeczywisty Tajny Radca
Rzeczywisty Tajny Radca
Posty: 1852
Rejestracja: pt 23 cze, 2006 01:34
Lokalizacja: Chełm/Moskwa
Kontakt:

Post autor: BARTixR » pt 30 kwie, 2010 10:22

koledzy i koleżanki nie szukajcie guza !

to jest granica celna, łapówki , przekręty .. potrzebne to Wam.
Pracujcie i zarabiajcie normalne pieniądze.
Tylko w byłym ZSSR można stać się oligarchem w ciągu 5 minut strachu.. i tak samo szybko stracić zdrowie zycie czy cały majątek.

reasumując , impoert do polski, wszystko tam samo jak z USA czy innych krajó trzecich, to samo z exportem.
import aut: akcyza , cło , VAT !!

volf
Kolegialny Registrator
Kolegialny Registrator
Posty: 3
Rejestracja: sob 14 sty, 2012 21:13

Post autor: volf » sob 14 sty, 2012 21:18

Witam mam pytanie, które chyba jeszcze nie padło. Zastanawiałem się nad kupnem nowego, salonowego, ZaZ'a Sensa (Lanosa jak kto woli), w jakimś Salonie blisko granicy PL-UA. Moja pytanie brzmi, z jakimi bonusowymi haraczami wiąże się taka inwestycja, rozumiem, że będę musiał wykupić OC jednodniowe (pytanie czy po przekroczeniu granicy będzie ważne, czy dodatkowo będę potrzebował jednodniowego w PL), no i dalej nie wiem, czy sprawa kończy się na opłacie celnej (10% wartości pojazdu +vat) + opłata rejestracyjna (już w Polsce). No i oczywiście jakich dokumentów będę potrzebował (zaświadczenia, wizy, paszport, itp), auto chciałbym kupić zgodnie z prawem i zarejestrować w Polsce, rozumiem, że nie ma możliwości serwisowania auta na gwarancji.
Póki co to jest tylko luźna koncepcja, bo jeżeli są dodatkowe opłaty to sobie odpuszczę. Zakładając cenę samochodu ~~26 tys PLN z opłatami ~~30tys (o ile o niczym nie zapomniałem) ?

(Przepraszam za odkop, ale to jedyne miejsce gdzie można się czegoś dowiedzieć o relacjach Polska-Wschód, reszta ogranicza się do eu)

zeneczek
Tajny Radca
Tajny Radca
Posty: 717
Rejestracja: pn 22 cze, 2009 22:12
Lokalizacja: Katowice

Post autor: zeneczek » ndz 15 sty, 2012 09:58

[quote][/quote] że nie ma możliwości serwisowania auta na gwarancji
akurat producent lub importer na Ukrainie przewiduje za zgodą na piśmie możliwość serwisowania auta poza granicami UA.
Problem pojawia się kiedy trzeba naprawić auto na gwarancji poza UA,nikt tego za darmo nie zrobi a uzyskać zwrot na podstawie paragonu czy faktury od gwaranta jest praktycznie nie możliwe.W Twoim przypadku jeszcze był by dodatkowy problem:brak autoryzowanej sieci serwisowej poza UA

volf
Kolegialny Registrator
Kolegialny Registrator
Posty: 3
Rejestracja: sob 14 sty, 2012 21:13

Post autor: volf » ndz 15 sty, 2012 12:05

Autoryzowane są wszystkie stacje które obsługiwały Daewoo, obecnie GM Korea/Chevrolet.
A jak z tymi opłatami i papierami?

zeneczek
Tajny Radca
Tajny Radca
Posty: 717
Rejestracja: pn 22 cze, 2009 22:12
Lokalizacja: Katowice

Post autor: zeneczek » ndz 15 sty, 2012 13:01

problem tkwi nie w tym co Ty uznasz za autoryzowane a w tym co producent lub importer w UA uzna za takowe.A wszystko musisz dostać na papierze.Z tym niestety jest najgorzej,uzgodnienia na gębę idą świetnie,przelanie tego na dokument już nie.
Opłaty i papiery-może ktoś bardziej w temacie,pozdrawiam

volf
Kolegialny Registrator
Kolegialny Registrator
Posty: 3
Rejestracja: sob 14 sty, 2012 21:13

Post autor: volf » ndz 15 sty, 2012 16:18

Myślę, że ZaZ jako marka GM, musi uznawać wszystkie serwisy GM, no a na pewno Chevroleta czy GM Daewoo.

A jak by wyglądała sprawa kupna i sprowadzenia silnika (nowego), cło (ile%), dodatkowe opłaty? Silnik spełnia normy emisji.

BARTixR
Rzeczywisty Tajny Radca
Rzeczywisty Tajny Radca
Posty: 1852
Rejestracja: pt 23 cze, 2006 01:34
Lokalizacja: Chełm/Moskwa
Kontakt:

Post autor: BARTixR » ndz 15 sty, 2012 20:55

podejrzewam, że chcesz jechać na kołach "sensem", a więc trzeba go zarejestrować w policji na tranzytowe numery i kupić ubezpieczenie po ukrainie + zieloną kartę (wyjazd poza ua).

po polskiej stornie, deklaracja celna tranzytowa do urzędu celnego, a więc przekraczaj granicę gdzie są agencje. Nie na wszystkich przejściach dla aut osobowych będą. Zazwyczaj tam gdzie jadą zestawy ciężarowe.

stawki celne w katalogach isztar lub u agentów dopytaj, bo i tak to oni będę robić ci deklarację celną.

arko
Tajny Radca
Tajny Radca
Posty: 729
Rejestracja: śr 07 lut, 2007 10:56
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: arko » pn 16 sty, 2012 21:30

volf pisze:A jak by wyglądała sprawa kupna i sprowadzenia silnika (nowego), cło (ile%), dodatkowe opłaty? Silnik spełnia normy emisji.
Silnik to część auta.Cło na części samochodowe to od 3% do 4.5% + 23% Vat(części są spoza Unii Europejskiej)

Awatar użytkownika
Alberto
Radca Kolegialny
Radca Kolegialny
Posty: 203
Rejestracja: wt 12 lis, 2013 13:51
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Jak kupić samochód na Ukrainie ?

Post autor: Alberto » sob 21 paź, 2017 00:18

Cześć Dzieci!

Wyobraźmy sobie sytuacje: Kupuję samochód na Ukrainie - GAZ2401. Ale nie moge go od razu zabrać do Polski. Przylatuję, kupuję, stawiam na parking strzeżony i wracam za 3 miesiące.

Jakie obowiązki mam wobec prawa w takim przypadku?
Czy ktoś robił czerwone blachy we Lwowie?

ODPOWIEDZ