Pierwsza podróż do Rosji 2017

Forum to jest przeznaczone do dyskusji na tematy związane z podróżami i szeroko rozumianą turystyką w Rosji. Tutaj zadajemy pytania o noclegi, transport itp.
elem14
Kolegialny Registrator
Kolegialny Registrator

Post autor: elem14 »

Dzień dobry, to mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich serdecznie.
W wakacje planuję swój wyjazd do Rosji na okres około trzech tygodni. Jestem kompletnym amatorem w podróżowaniu, wiec mam kilka pytań, jeśli będą dla państwa ona błahe, proszę o wyrozumiałość.

1. Jak według Państwa najlepiej dostać się do Moskwy lub Briańska z Łodzi? Myślałem o autobusie Łódź-Kijów, a potem pociągu z Kijowa do Briańska. Aczkolwiek odradzano mi ten sposób z uwagi na konflikt ukraiński. Jakie mają państwo opinię o tym ? Czy ktoś tak podróżował?

2. Uważacie państwo, że lepiej pojechać pociągiem z Warszawy do Moskwy, czy może lepiej łączonymi pociągami przez Białoruś? Myślałem tez o podróży Łódź-Warszawa-Terespol-Brześć-Briańsk.

3. Jak obecnie wygląda sprawa przejazdu pociągiem przez Białoruś? Czy zwolnienie z wiz obowiązuje dla takich podrózy (mówię o tym zwolnieniu od 12 lutego br.). Jeśli nie, to czy poza wizą należy zapatrzeć się w jakies ubezpieczenie ?

4. Czy według Państwa lepiej robić wizę na własną rękę, czy zlecić to profesjonalnej firmie ? Jeśli tak to jakiej?

5. W momencie podróży będę mieszkał u znajomych, w jaki sposób musi (ta osoba) pzygotować mi zaproszenie ?

6. Kiedy powinienem zacząć już na powaznie zajmowac się dokumentami? Wyjazd planuje na pierwszy tydzień lipca.

Dziękuję Państwu z góry za wszystkie odpowiedzi, rady.
Emilian
Awatar użytkownika
MorgothV8
Rzeczywisty Tajny Radca
Rzeczywisty Tajny Radca
Kontakt:

Post autor: MorgothV8 »

1. Samolot (najszybciej). Inaczej dowolny pociąg przez ukrainę, konflikt ukraiński nie stanowi żadnego problemu, sprawdzane 2 tyg. temu.
2. Przez Białoruś trzeba wizę tranzytową. Najtaniej będzie: Warszawa - Lwów autobus 60 PLN, potem Lwów Moskwa pociąg.