powrót z Chin

Forum to jest przeznaczone do dyskusji na tematy związane z podróżami i szeroko rozumianą turystyką w Rosji. Tutaj zadajemy pytania o noclegi, transport itp.
makiel
Kolegialny Registrator
Kolegialny Registrator
Posty: 4
Rejestracja: śr 04 lut, 2009 17:45

powrót z Chin

Post autor: makiel » śr 04 lut, 2009 17:46

witam szanownych podróżników.
Latem wybieram sie transsibem do Chin, po drodze zahaczajac o Bajkał, mam pytanie w sprawie Rosyjskiej wizy powrotnej, poniewaz w konsulacie wydaja tylko jednokrotna do 20 dni. czy sa jakies problemy z wyrobieniem wizy Rosyjskiej w ich ambasadzie w Pekinie? zakładajac ze nie bede mial jeszcze biletu władywostok-moskwa. czy ew posiadajac takowy bilet mozna dostac sie z Chin do Rosji bez wizy.

Awatar użytkownika
Goroh
Radca Stanu
Radca Stanu
Posty: 301
Rejestracja: wt 03 sty, 2006 20:15
Lokalizacja: Pingdingshan (Chiny)

Post autor: Goroh » śr 04 lut, 2009 18:04

czy ew posiadajac takowy bilet mozna dostac sie z Chin do Rosji bez wizy.
czasy tranzytu bezwizowego skonczyly sie, jesli o to Ci chodzi.
Do Rosji bez wizy nie wjedziesz, z biletem czy bez.
pzdr
Obrazek

seven
Tytularny Radca
Tytularny Radca
Posty: 90
Rejestracja: czw 25 maja, 2006 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seven » śr 04 lut, 2009 20:57

A długo zamierzasz być nad Bajkałem? Może wystarczyłaby dwukrotna wiza tranzytowa do Rosji? Z tego co pamiętam po przekroczeniu granicy można przebywać na terenie Rosji do 10 dni.

makiel
Kolegialny Registrator
Kolegialny Registrator
Posty: 4
Rejestracja: śr 04 lut, 2009 17:45

Post autor: makiel » czw 05 lut, 2009 17:33

nie da rady, w samej Rosji zamierzam byc ponad 2 tygodnie, wiec wiza tranzytowa odpada.
ale przeciez sporo osób jeździ co Chin transsibem, czy mogłaby sie wypowiedziec jakas osoba, która transsibem również wracała z Państwa Środka?? niby sa wizy dwukrotne, ale tylko 30 dniowe, troche za króki czas. jak z ta ambasada Rosji w Pekinie??

seven
Tytularny Radca
Tytularny Radca
Posty: 90
Rejestracja: czw 25 maja, 2006 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seven » czw 05 lut, 2009 20:01

To niestety faktycznie tranzytowa wiza Ci się nie przyda. Ja jechałam do Chin transsibem ale właśnie na dwukrotnej wizie tranzytowej. A może udałoby się wyrobić tranzytową jednokrotną i turystyczną na powrót jeszcze w Polsce?

Jest jeszcze coś... Podobno, kiedy masz w paszporcie wizę kraju docelowego, w tym przypadku wizę chińską, można przejechać tranzytem przez Rosję bez wizy. Taką informację otrzymałam w konsulacie w 2006 r. kiedy tam jechałam. Było jedno ale.... pogranicznicy rosyjscy albo białoruscy (zależy gdzie przekraczasz granicę) mogą Cię nie wpuścić bez wizy gdy nie znają tego przepisu. Ja sobie wyrobiłam tę rosyjską wizę tranzytową dla świętego spokoju, tym bardziej, że miałam już kupione bilety na przejazd i nie chciałam ryzykować, że jak mnie zatrzymają na granicy w celu wyjaśnień to ucieknie mi pociąg :wink:

A Ty chcesz zatrzymać się nad Bajkałem w drodze do Chin czy z powrotem?

Awatar użytkownika
Goroh
Radca Stanu
Radca Stanu
Posty: 301
Rejestracja: wt 03 sty, 2006 20:15
Lokalizacja: Pingdingshan (Chiny)

Post autor: Goroh » czw 05 lut, 2009 20:08

seven pisze: Jest jeszcze coś... Podobno, kiedy masz w paszporcie wizę kraju docelowego, w tym przypadku wizę chińską, można przejechać tranzytem przez Rosję bez wizy. Taką informację otrzymałam w konsulacie w 2006 r. kiedy tam jechałam. Było jedno ale.... pogranicznicy rosyjscy albo białoruscy (zależy gdzie przekraczasz granicę) mogą Cię nie wpuścić bez wizy gdy nie znają tego przepisu. :wink:
Nie ma juz bezwizowego tranzytu przez Rosje, a nawet jak byl to w praktyce roznie to wygladalo.( spore problemy w 2007, np.cofali ludzi z granicy w Nauszkach bo nie mieli wizy,
a w UB w ambasadzie twierdzono ze smialo mozna jechac).
pzdr
Obrazek

seven
Tytularny Radca
Tytularny Radca
Posty: 90
Rejestracja: czw 25 maja, 2006 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: seven » czw 05 lut, 2009 20:11

No właśnie, to było w 2006 r. a dziś już nieaktualne :(

Ale ciekawe czy można mieć w paszporcie jednocześnie 2 wizy, turystyczną tam i tranzytową na powrót?

Awatar użytkownika
ARTURINGA
Kanclerz
Kanclerz
Posty: 2592
Rejestracja: wt 31 sty, 2006 21:17

Post autor: ARTURINGA » pt 06 lut, 2009 11:03

NIE NIE MOŻNA!

Powinna być tylko jedna ważna wiza!

makiel
Kolegialny Registrator
Kolegialny Registrator
Posty: 4
Rejestracja: śr 04 lut, 2009 17:45

Post autor: makiel » pt 06 lut, 2009 14:38

a wiec tak, Bajkał mam zamiar zwiedzic w drodze do Chin, a wiec dalej dupa zbita, nic nie wiem:) chyba poprostu w Irkucku kupie bilet Władywostok-Moskwa na 3 tyg przed terminem i licze, ze w ambasadzie w Pekinie z tym biletem dostane wize tranzytowa, tyle ze 10 dni ciekzo sie bedzie wyrobic.
w kazdym badz razie dziekuje za odzew:)

Awatar użytkownika
kjt
Kolegialny Asesor
Kolegialny Asesor
Posty: 117
Rejestracja: pn 09 lip, 2007 20:49
Lokalizacja: Kraków!!

Post autor: kjt » pt 06 lut, 2009 14:55

Ale dobrze by było, gdybyś się skontaktowała wcześniej z ambasadą w Pekinie, czy jest taka opcja - wiem, że to brzmi absurdalnie, ale ostatnio moi znajomi z Holandii chcąc wyrobić sobie wizy w ambasadzie ruskiej w Budapeszcie zostali odprawieni z kwitkiem i skierowani do Amsterdamu.

Awatar użytkownika
ARTURINGA
Kanclerz
Kanclerz
Posty: 2592
Rejestracja: wt 31 sty, 2006 21:17

Post autor: ARTURINGA » pt 06 lut, 2009 15:14

Wykonanie wizy powinno odbywać się w miejscu - kraju zamieszkania!

Jeżeli sytuacja tego wymaga, Konsulat MA PRAWO wydać wizę w innym Kraju.
Konsulat ma tez PRAWO nie wydania wizy, BEZ PODANIA przyczyn. ;-)

ogólnie przyjęte jest ze Robi się Wizę w Kraju w którym się mieszka, jeżeli ktoś mieszka zagranicą musi przedstawić stosowne dokumenty o dłuższym pobycie.

Nieco łagodniej traktowane są wizy Tranzytowe.

makiel
Kolegialny Registrator
Kolegialny Registrator
Posty: 4
Rejestracja: śr 04 lut, 2009 17:45

Post autor: makiel » pt 06 lut, 2009 18:21

no tak, ale jedna wize w paszporcie bede juz mial (na przejazd tam), a z tego co wiem 2ch nie da rady miec jednoczesnie. trudno najwyzej wroce przez Indie;)

Awatar użytkownika
ARTURINGA
Kanclerz
Kanclerz
Posty: 2592
Rejestracja: wt 31 sty, 2006 21:17

Post autor: ARTURINGA » pt 06 lut, 2009 18:45

Przepisów Konsularnych... nie zmienisz.

Możesz się do nich dostosować ;-)

Wolno wyrabiać kolejna wizę jeżeli stara już WYGASŁA WAŻNOŚĆ ;-)

Awatar użytkownika
sheyk
Sekretarz Senacki
Sekretarz Senacki
Posty: 12
Rejestracja: sob 12 kwie, 2008 17:56
Lokalizacja: Warszawa

Re: powrót z Chin

Post autor: sheyk » sob 07 lut, 2009 01:11

makiel pisze:witam szanownych podróżników.
Latem wybieram sie transsibem do Chin, po drodze zahaczajac o Bajkał, mam pytanie w sprawie Rosyjskiej wizy powrotnej, poniewaz w konsulacie wydaja tylko jednokrotna do 20 dni. czy sa jakies problemy z wyrobieniem wizy Rosyjskiej w ich ambasadzie w Pekinie? zakładajac ze nie bede mial jeszcze biletu władywostok-moskwa. czy ew posiadajac takowy bilet mozna dostac sie z Chin do Rosji bez wizy.
Osobiście proponuję wyrobić wizę 2 krotną 3-miesięczną do Rosji (biznes), potem radzę zrobić wizę chińską i po problemie...

Biznes można zrobić do 6 miejsc pobytu.
Ostatnio zmieniony śr 18 lut, 2009 17:28 przez sheyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Sylwester Borowski


ODPOWIEDZ