Strona 1 z 41

wizy i vouchery do Rosji

: śr 04 maja, 2005 16:12
autor: ADAM
Witam!
Być może jest to karkołomne przedsięwzięcie ale zamierzamy w nadchodzace wakacje, wraz z przyjaciólmi pojechać samochodami do Soczi. Najwiekszym problemem są wizy ponieważ nie mamy zaproszeń. Proszę o wszelkie informacje na temat mozliwości zakupienia zaproszeń bądź voucherów turystycznych ( u polskich pośredników są dość drogie) oraz wszelkich innych utrudnieniach i niespodziankach jakie mogą nas spotkać w tak długiej podróży. Muszę dodać że jest to moja pierwsza samodzielna wyprawa za wschodnią granicę. Z góry dziękuję.
Pozdrawiam :lol:
ADAM

: śr 04 maja, 2005 16:37
autor: Szulik
No to czekają was fajne wakacje....

Nie wiem ile pieniędzy możecie max przeznaczyć na wizy. Sama wiza kosztuje ok 50pln, voucher mozna w krakowie kupić za 80pln.
Słyszałem, że jest firma w Warszawie,która oferuje wizy za 100pln ale jest to info niesprawdzone.

Nigdy nie byłem samochodem na Wschodzie więc nie wiem dokładnie jakie są utrudnienia. Dużo zależy od trasy jaką obierzecie. Z pewnością trzeba wcześniej się zabepieczyć w ubezpieczenie (niektóre towarzystwa nie ubezpieczaja na Wschód).

A jak z noclegiem? Macie jakaś rezerwację, czy też jedziecie w ciemno?

: czw 05 maja, 2005 15:37
autor: Ojuwkijsjikw
O właśnie Soczi. ADAM nie słyszałeś może o jakimś biurze podróży oferującym pobyt w Soczi, bo jedyne, co znalazłem, to Monda Turismo - Klub Esperantotur, oferujący taką wycieczkę, ale nie wiem czy oni mnie tam przyjmą i czy to jest aktualne. Strona wycieczki:
http://jerkwa.webpark.pl/documents/azja.html .
Wygląda to swietnie, ale nie wiem, czy to aktualne. Może ma ktoś co innego? Dobrze byłoby, gdyby było pociagiem.

: pt 13 maja, 2005 11:39
autor: philo
jak zalatwic "Umowк dotycz№ca њwiadczenia usіug turystycznych(voucher turystyczny) i potwierdzenie obsіugi turysty zagranicznego" ktore sa wuymagane do wizy turystycznej, gdzie i za ile?

: pt 13 maja, 2005 11:45
autor: Szulik
To zależy gdzie mieszkasz. Voucher kosztuje do 100PLN. Najlepiej załatwiaj to w swoim miejscu zamieszkania.
Napisz skąd jesteś będzie łatwiej. W warszawie jest sporo takich placówek, w Krakowie też są. Jeśli u ciebie nie ma, to będziesz musiał załatwiać "wysyłkowo".
Pamiętaj, ze taki voucher to tylko fikcyjny podkład dla twojej wizy. Potrzebujesz go tylko do wyrobienia wizy.

Jest jeszcze 1 sposób. Robisz rezerwację w jakimkolwiek hotelu w Rosji, nawet na 1 dzień, oni przesyłają ci voucher i idziesz do konsulatu i wyrabiasz wizę. A póxniej jeździsz gdzie dusza zapragnie.

: pt 13 maja, 2005 12:43
autor: Gość
dobra mowisz, ze vaucher da sie kupic. a "potwierdzenie obsіugi turysty zagranicznego"? co z tym?
jestem z lubelskiego, ale studiuje w krakowie i tu jestem zameldowany tymczasowo. moge wiec chyba ten voucher w kraku zalatwic, nie? gdzie by bylo najtaniej?
a ten 2 sposob: czy mozna jakos zarezerwowac miejsce przez neta, masz jakis adres www? czy moglbym zrobic tak ze zarezerwuje w jakims hotelu, oleje ich, albo cofne rezerwacje i pozniej pojade gdzies indziej? jak tak to to by wychodzilo za darmo, nie?

: pt 13 maja, 2005 12:47
autor: Szulik
1. jesli jesteś zameldowany w Krakowie to wal na ul. Piłsudskiego do akpczajka, za 80 pln dadzą ci voucher i to w zupełności wystarcza. Zaq 200 pln załatwiaja ci wizę, ty nie musisz iść do konsulatu

2. Jak zarezerwujesz, dostaniesz voucher (ale wpierw musisz im kaske wysłać za rezerwację), i taka wiza na 99% musi być podbita w tamtym hotelu. potem możesz ich olać.

: pt 13 maja, 2005 13:05
autor: philo
to chyba 1 rozwiazanie sprawi mniej klopotu. tylko czy jak mam voucher to moge byc pewnym, ze dostane wize? bo jesli tak to po co mam placic 200zl skoro moge kupic voucher za 80 i zaplacic 48 w konsulacie?
a to "potwierdzenie obsіugi turysty zagranicznego" jest niepotrzebne, bo na stronie ambasady wygladalo tak, ze to jest jeszcze jeden oddzielny dokument?

: pt 13 maja, 2005 13:07
autor: mlody78
oj oj oj...Szulik...
Piłsudskiego... :wink:

: pt 13 maja, 2005 13:07
autor: Szulik
mi jak zależało na pewności zapłaciłem 200pln, bo wykupując voucher nie masz pewności ani gwarancji.
Wg mnie to voucher jest tym potwierdzeniem. Nic takiego nie miałem i jakoś bez problemów podróżowałem.

: pt 13 maja, 2005 13:09
autor: philo
wielkie dzieki.
a to bez roznicy czy chce jechac przez bialorus czy ukraine? czy przejazd przez te kraje wymaga jakichs dodatkowych papierow?

: pt 13 maja, 2005 13:09
autor: Szulik
mlody78 pisze:oj oj oj...Szulik...
Piłsudskiego... :wink:
mea culpa mea maxima culpa :oops:

Wszystkim się zdarza. :)

Na swoje usprawiedliwienie mogę powiedzieć, ze od kiedy piwo wylało mi się na klawiaturę sporo uwagi poświęcam wciskaniu spacji :D

: pt 13 maja, 2005 13:11
autor: szkielak
hej mam do was pytanko w wakacje wybieram sie do moskwy ale skonczyl mi sie paszport a nowy bede miala 15 czerwca. jedziemy z kolezanka do jej ciotki czy jak nam wysle zaproszenia juz teraz to potrzebne sa w nich nr naszych paszportow??? co w ogole musi byc w tym zaproszeniu jakie dane: imie nazwisko adres zamieszkania i co jeszcze??? moze nr paszportu wcale nie jest potrzebny PROSZE ODPISZCIE bo w konsulacie raz mowia tak a potem inaczej i juz sama nie wiem dzieki :(

: pt 13 maja, 2005 13:12
autor: Szulik
a to bez roznicy czy chce jechac przez bialorus czy ukraine? czy przejazd przez te kraje wymaga jakichs dodatkowych papierow?
Jeśli niemusisz jechać przez Białoruś to nie jedź. Niby nie trzeba wizy, gdy ma się rosyjską ale jadąc tamtędy zwiększasz ryzyko naciągnięcia cię na łapówkę.

Ale z drugiej strony jeżdżą ludzie tamtędy i jest ok.

: pt 13 maja, 2005 13:13
autor: mlody78
na Ukrainę potrzebny ci tylko paszport jeśli wizyta do 90 dni.
ewentualnie mogą zapytać czy masz odpowiednią ilośc $ na pobyt. pokazanie karty kredytowej nie zawsze wystarcza, mogą chcieć wyciągów bankowych

na Białoruś potrzebna jest wiza.

: pt 13 maja, 2005 13:15
autor: Szulik
bo w konsulacie raz mowia tak a potem inaczej i juz sama nie wiem dzieki
Jak w konsulacie nie wiedzą, to my mamy wiedzieć?

Nigdy nie wypełniałem formularza o zaproszenie polaka. Natmoast w polskich formularzach dla obcokrajowców są wszystkie szczegóły.

Myślę, że składajac wniosek o paszport możesz się wcześniej dowiedzieć o przyszły nr. paszportu.

: pt 13 maja, 2005 13:17
autor: philo
wielkie dzieki. nie wiem czy wogole wyjazd wypali, ale jakby co mam juz niezle informacje

: pt 13 maja, 2005 14:20
autor: mlody78
philo pisze:wielkie dzieki. nie wiem czy wogole wyjazd wypali, ale jakby co mam juz niezle informacje
jak się uda to przyślij pocztówkę :lol:

: pt 13 maja, 2005 19:17
autor: Gość
jejku, ja tylko pytam moze ktos juz kiedys zalatwial zaproszenie i cos wie, ale i tak dzieki :)

: pt 13 maja, 2005 22:54
autor: koper
Orientuje sie ktoś może czy mozna kupić w Katowicach voucher turystyczny do Rosji?? Jeśli tak to gdzie i ile taka przyjemność kosztuje??

: sob 21 maja, 2005 19:12
autor: Ojuwkijsjikw
Mam do Was pewną prośbę, próbuję znaleźć jakąś wycieczkę do Petersburga pociągiem(koniecznie koleją) i mam pytanie apropo wizy, czy też wauczeru, otóż chciałem sobie zrobić zdjęcie do tej wizy, ale u fotografa nie wiedzą zbyt jakie są wymogi, co do zdjęć - wymiary itp. Może Wy wiecie? Myślę, że mogę liczyć na waszą pomoc.

: sob 21 maja, 2005 19:15
autor: Szulik
Ja wyrabiając wizę dawałem zwykłe, paszportowe zdjęcie. Problemów nie było. Czyli standardowe wymiary zdjęć.

: pn 23 maja, 2005 09:57
autor: Gość
a może ktoś się orientuje gdzie w Warszawie lub Białymstoku można zakupić jakiś tani voucher? Co za problemy z tymi Rosjanami....

: śr 25 maja, 2005 15:19
autor: Gość
Wdzięczny będę za wyjaśnienie następującej wątpliwości: Czy aby wjechać do Rosji pociągiem relacji Warszawa-Moskwa wystarczy wiza Federacji Rosyjskiej, czy wymagana jest również tranzytowa wiza na Białoruś?
Pozdrawiam Forumowiczów
KP

: śr 25 maja, 2005 17:24
autor: mlody78
z tego co już było wcześniej pisane na tym forum w tym temacie wynika, że tranzytowa wiza na Białoruś nie jest Ci potrzebna
Szulik pisze:a to bez roznicy czy chce jechac przez bialorus czy ukraine? czy przejazd przez te kraje wymaga jakichs dodatkowych papierow?


Jeśli niemusisz jechać przez Białoruś to nie jedź. Niby nie trzeba wizy, gdy ma się rosyjską ale jadąc tamtędy zwiększasz ryzyko naciągnięcia cię na łapówkę.

Ale z drugiej strony jeżdżą ludzie tamtędy i jest ok.

: śr 25 maja, 2005 17:31
autor: mlody78
sorry za nieścisłość, ale wiza tranzytowa jest potrzebna

DOKUMENTY POTRZEBNE DO WIZY TRANZYTOWEJ:
- wypełniony i podpisany wniosek
- 1 zdjęcie
- ważny paszport
- WIZA ROSYJSKA

* OPŁATA WIZOWA:
- przejazd tranzytowy w dwie strony - wiza normalna 30 USD
- przejazd tranzytowy w dwie strony - wiza ekspresowa 60 USD

Turyści udający się do Rosji przez terytorium Białorusi muszą posiadać Białoruską wizę tranzytową.

http://www.intourist.pl/pl/bialoruskie.htm

: pt 27 maja, 2005 12:39
autor: Gość
W Konsulacie Białorusi w Gdańsku powiedziano mi, że na przejazd pociągiem przez Białoruś wystarczy wiza FR. Taką samą wiadomość znalazłem na stronie Inturistu. Życie pokaże, jak jest naprawdę. W każdym razie dziękuję.

: pt 27 maja, 2005 12:44
autor: mlody78
wierzyłbym w to co powiedzieli Ci w konsulacie. mam nadzieję, że chociaż oni są tego pewni.
może być tak, że jak jedziesz pociągiem to nie potrzeba a przepis ten dotyczy samochodów i innych pojazdów...
życzę więc powodzenia!!!
i podziel się wrażenami na forum jak wrócisz :wink:

: pt 27 maja, 2005 15:39
autor: Gość
OK, jeszcze raz dziękuję

: pt 27 maja, 2005 21:20
autor: Gość
Ja tam bym nie ryzykował na początku podróży, szczególnie że chwilowo atmosfera jest nieciekawa, a chłopaki pewnie swoje wytyczne dostali. W razie niemożliwośći można zawsze "pogadać", pamiętam chcieli 2 lata temu wizę tranzytową od naszego kumpla z USA, a miał rosyjską, i jechaliśmy z Kaliningradu. Skończyło się na 80 $ za "wypisanie" wizy bez wypisania. Trochę drogo....