Dojazd z południa do Lwowa (Katowice - Lwów)
Przez całą południową Polskę przejeżdża nocny pośpieszny autobus PKS Jelenia Góra. Jedzie z Jeleniej Góry przez Wrocław (odjazd 21.30), Opole (odjazd 22.50), dalej Katowice, Kraków aż do Przemyśla. W Przemyślu jest o godz. 7 rano. Kursuje codziennie. Można sprawdzić na stronie internetowej PKS Jelenia Góra. Z Opola do Przemyśla w październiku bilet w rzeczywistości kosztował 63 zł, czyli taniej niż w cenniku. Beztłocznie, wygodnie, ciepło. Drożej o 20 zł niż pociągiem.
Podróż powrotna - jak dla mnie - najbardziej dopasowana pociągiem Przemyśl - Szczecin godz. 17.30. Cena 43 zł do Opola.
Podróż powrotna - jak dla mnie - najbardziej dopasowana pociągiem Przemyśl - Szczecin godz. 17.30. Cena 43 zł do Opola.
Te ceny za pociąg to chyba ze zniżką studencką podajecie? Bo ponad 40 zł to już w zeszłym roku płaciłem za TLK z wArszawy do Terespola, a to przecież dużo bliżej niż z Przemyśla do Oopola.krymka pisze:Z Opola do Przemyśla w październiku bilet w rzeczywistości kosztował 63 zł, czyli taniej niż w cenniku. Beztłocznie, wygodnie, ciepło. Drożej o 20 zł niż pociągiem.
Podróż powrotna - jak dla mnie - najbardziej dopasowana pociągiem Przemyśl - Szczecin godz. 17.30. Cena 43 zł do Opola.
- gorodok
- Rzeczywisty Tajny Radca
- Posty: 1329
- Rejestracja: czw 18 cze, 2009 12:20
- Lokalizacja: Lwów
- Kontakt:
TLK Przemyśl - Opole cały bilet w tej chwili kosztuje 65 złotych. Na dodatek dochodzi brak pociągów bezpośrednich - trzeba się przesiadać w Krakowie....pietia pisze:Te ceny za pociąg to chyba ze zniżką studencką podajecie? Bo ponad 40 zł to już w zeszłym roku płaciłem za TLK z wArszawy do Terespola, a to przecież dużo bliżej niż z Przemyśla do Oopola.krymka pisze:Z Opola do Przemyśla w październiku bilet w rzeczywistości kosztował 63 zł, czyli taniej niż w cenniku. Beztłocznie, wygodnie, ciepło. Drożej o 20 zł niż pociągiem.
Podróż powrotna - jak dla mnie - najbardziej dopasowana pociągiem Przemyśl - Szczecin godz. 17.30. Cena 43 zł do Opola.
Opcja z przesiadkami i pieszym przejściem jest raczej dobra dla osób młodych lub szukających przygody (mających zniżki studentów)

LwÓw.pL.Ua
sTreFa.LwÓw.pL.Ua
sTreFa.LwÓw.pL.Ua
Na trasie Wrocław-Przemyśl i na wszystkich stacjach pośrednich obowiązuje oferta specjalna PKP IC"Bilet Rewelacyjny", który jest nieco tańszy niż w normalnym cenniku.
Opole Gł-Przemyśl Gł 427 km cena 49zł, choć na stronie w rozkładzie podaje 65 zł to w kasie dostaniemy bilet za 49.
Najlepiej celować jeszcze w pociągi bez obowiązkowej rezerwacji miejsc-wówczas nie trzeba będzie płącić dodatkowo 3 zł za miejscówkę( w każdym pociągu-w tym wypadku przesiadka w Krakowie, więc jeśli niefortunnie trafisz możesz dopłacić 6zł w sumie.
Opole Gł-Przemyśl Gł 427 km cena 49zł, choć na stronie w rozkładzie podaje 65 zł to w kasie dostaniemy bilet za 49.
Najlepiej celować jeszcze w pociągi bez obowiązkowej rezerwacji miejsc-wówczas nie trzeba będzie płącić dodatkowo 3 zł za miejscówkę( w każdym pociągu-w tym wypadku przesiadka w Krakowie, więc jeśli niefortunnie trafisz możesz dopłacić 6zł w sumie.
- gorodok
- Rzeczywisty Tajny Radca
- Posty: 1329
- Rejestracja: czw 18 cze, 2009 12:20
- Lokalizacja: Lwów
- Kontakt:
Fajnie - tyle tylko że jak się sprawdzi połączenia TLK z przesiadką w Krakowie to okazuje się są trzy z jedną przesiadką przy czym na wszystkich trzech z Wrocławia do Krakowa jest obowiązkowa rezerwacja. Pomijam już fakt że podróż potrwa około 11-12 godzin...OLI pisze:Na trasie Wrocław-Przemyśl i na wszystkich stacjach pośrednich obowiązuje oferta specjalna PKP IC"Bilet Rewelacyjny", który jest nieco tańszy niż w normalnym cenniku.
Opole Gł-Przemyśl Gł 427 km cena 49zł, choć na stronie w rozkładzie podaje 65 zł to w kasie dostaniemy bilet za 49.
Najlepiej celować jeszcze w pociągi bez obowiązkowej rezerwacji miejsc-wówczas nie trzeba będzie płącić dodatkowo 3 zł za miejscówkę( w każdym pociągu-w tym wypadku przesiadka w Krakowie, więc jeśli niefortunnie trafisz możesz dopłacić 6zł w sumie.
LwÓw.pL.Ua
sTreFa.LwÓw.pL.Ua
sTreFa.LwÓw.pL.Ua
no ale siedz w autobusie w zaduchu tyle godzin.a w pociagu jednak pochodzisz jak Ci sdie zachce.a jak dobvrze opracujesz przesiadek to bedziesz we lwowie szybciej niz autobusem.no z krakowa napewno lepiej pociagiem niz autobusem ale z wroclawia moze najlepiej tym pekaesem do przemysla co jest.amoglby polski bus pokusic sie i otworzyc chociaz ze dwa polaczenia w dzien na trasie wroclaw-przemysl)
Niekoniecznie-znalazłem jedno połączenie bez rezerwacji.gorodok pisze: Fajnie - tyle tylko że jak się sprawdzi połączenia TLK z przesiadką w Krakowie to okazuje się są trzy z jedną przesiadką przy czym na wszystkich trzech z Wrocławia do Krakowa jest obowiązkowa rezerwacja. Pomijam już fakt że podróż potrwa około 11-12 godzin...
Opole Gł.-Kraków Gł. 8:33-13:00 TLK "Dolnoślązak"
Kraków Gł-Przemyśl Gł. 14:00-18:52 TLK "Pogórze"
Inna sprawa, że przyjazd o ten godz do Przemyśla, bedzie cięzko zdazyc na ostatnia elektryczke z Szehyni do Lwowa, zostaje marszrutka ponad dwukrotnie drozsza.
- gorodok
- Rzeczywisty Tajny Radca
- Posty: 1329
- Rejestracja: czw 18 cze, 2009 12:20
- Lokalizacja: Lwów
- Kontakt:
Prawie 12 i pół godziny na dojazd z Opola (!) do Przemyśla?OLI pisze:Niekoniecznie-znalazłem jedno połączenie bez rezerwacji.gorodok pisze: Fajnie - tyle tylko że jak się sprawdzi połączenia TLK z przesiadką w Krakowie to okazuje się są trzy z jedną przesiadką przy czym na wszystkich trzech z Wrocławia do Krakowa jest obowiązkowa rezerwacja. Pomijam już fakt że podróż potrwa około 11-12 godzin...
Opole Gł.-Kraków Gł. 8:33-13:00 TLK "Dolnoślązak"
Kraków Gł-Przemyśl Gł. 14:00-18:52 TLK "Pogórze"
Inna sprawa, że przyjazd o ten godz do Przemyśla, bedzie cięzko zdazyc na ostatnia elektryczke z Szehyni do Lwowa, zostaje marszrutka ponad dwukrotnie drozsza.


LwÓw.pL.Ua
sTreFa.LwÓw.pL.Ua
sTreFa.LwÓw.pL.Ua
- gorodok
- Rzeczywisty Tajny Radca
- Posty: 1329
- Rejestracja: czw 18 cze, 2009 12:20
- Lokalizacja: Lwów
- Kontakt:
Albo dorzucić paredziesiąt złotych i lecieć samolotem - o ile go zupełnie nie zlikwidują...tomek pisze:dlatego trzeba jecha pekaesem tym jel.gor.-przemysl a potem busem z szehyn do lwowa.jakos sie zdrzemnac w autobusie.a znowu te 4zl jak sie zaoszczedzi to juz nie takie wielkie pieniadze.
LwÓw.pL.Ua
sTreFa.LwÓw.pL.Ua
sTreFa.LwÓw.pL.Ua
Gdybym miał jechać w nocy, to raczej wybrałbym ten PKS z Jeleniej (pytnie tylko, jaka jest w nim frekwencja i czy na przystankach pośrednich można zawsze liczyć na miejsce) i dalej sposobem kombinowanym (pieszo-marszurtukowym) do Lwowa. Wychodzi sporo taniej niż ten bzpośredni autobus Wrocław-Lwów (i co ważne, dojedzie się do centrum a nie na zadupie pod nazwą Dworzec Stryjski), a jednak chyba bezpieczniej niż nocnym pociągiem (chyba że jedzie się większą grupą i można zająć cały przedział)
Co do PKSu. Jechałem nim dwa razy z Opola do Gliwic. Za każdym razem był zapchany po brzegi. Dla ścisłości - do Opola przyjechał z miejscami siedzacymi, ale pozajmowali je ludzie wsiadający własnie w tym mieście. Zaraz przed Gliwicami kierowca włączył mikrofon i zapytał, czy ktoś będzie wysiadał. Jest to dla mnie prosty przekaz - gdyby chętnych nie było, autobus pomknąłby prosto do Katowic z pominięciem Gliwic. Dlatego uważam, że temat jest śliski.
Co do TLK. Myślę, że z tymi przesiadkami nie ma aż takiej tragedii. Dodatkowo (oprócz opcji" bilet rewelacyjny") cenę mozna zbić jeszcze wczesniejszą rezerwacją. Kiedy kupimy bilet na 30-7 dni przed podróżą, dostaniemy upust w wysokości 10% ceny biletu. A miejscówka kosztuje chyba 5 zł (przynajmniej dwa razy tyle płaciłem), więc też nie łupią.
Jeszcze jedno. Trase Jelenia Góra - Przemyśl (i powrót) obsługują naprzemiennie dwa PKSy - Jelenia Góra i Przemyśl.
Co do TLK. Myślę, że z tymi przesiadkami nie ma aż takiej tragedii. Dodatkowo (oprócz opcji" bilet rewelacyjny") cenę mozna zbić jeszcze wczesniejszą rezerwacją. Kiedy kupimy bilet na 30-7 dni przed podróżą, dostaniemy upust w wysokości 10% ceny biletu. A miejscówka kosztuje chyba 5 zł (przynajmniej dwa razy tyle płaciłem), więc też nie łupią.
Jeszcze jedno. Trase Jelenia Góra - Przemyśl (i powrót) obsługują naprzemiennie dwa PKSy - Jelenia Góra i Przemyśl.
Poszukuję forumowiczów ze Śląska w celu stworzenia regionalnego oddziału forum
- gorodok
- Rzeczywisty Tajny Radca
- Posty: 1329
- Rejestracja: czw 18 cze, 2009 12:20
- Lokalizacja: Lwów
- Kontakt:
Jestem tylko za pociągiem - no ale jeśli ten pociąg ma jechać 10-11 godzin z Przemyśla do Wrocławia to chcę w takim układzie jechać w nocy kuszetką - najlepiej taniądjds pisze: Co do TLK. Myślę, że z tymi przesiadkami nie ma aż takiej tragedii. Dodatkowo (oprócz opcji" bilet rewelacyjny") cenę mozna zbić jeszcze wczesniejszą rezerwacją. Kiedy kupimy bilet na 30-7 dni przed podróżą, dostaniemy upust w wysokości 10% ceny biletu. A miejscówka kosztuje chyba 5 zł (przynajmniej dwa razy tyle płaciłem), więc też nie łupią.

Przykład: TLK Lublin- Wrocław podróż trwa 8 godzin - czyli jednak da się!
LwÓw.pL.Ua
sTreFa.LwÓw.pL.Ua
sTreFa.LwÓw.pL.Ua
Po pierwsze pociąg relacji Lublin-Wrocław jedzie chyba jakiś kawałek przez CMK. Po drugie jego trasa nie przebiega przez tereny szczególnie usiane kopalniami (tak jak to jest w przypadku pociągu do Przemyśla, a dokładnie było). Skład puszczony przez Bytom odcinek 30 km pokonuje w godzinę (przez Zabrze jest to niecałe 30 minut). Zresztą nasze koleje były są i będą niesłychaną zagadką, o tym chyba nie trzeba nikomu mówić.
Np. bilet na InterRegio Wrocław-Gliwice (170 km) kosztował mnie 41 zł. Bilet na TLK Gliwice-Przemyśl (350 km) 48 zł. Ktoś to zrozumie?
Np. bilet na InterRegio Wrocław-Gliwice (170 km) kosztował mnie 41 zł. Bilet na TLK Gliwice-Przemyśl (350 km) 48 zł. Ktoś to zrozumie?
Poszukuję forumowiczów ze Śląska w celu stworzenia regionalnego oddziału forum
W zeszłym tygodniu jechałem następującą metodą. Lubuskie-Wrocław-Kraków tylko regionalnymi za 23 PLN. Jechałem prawie cały dzień. Od rana do wieczora, konkretnie do dziewiętnastej. W Krakowie miałem zamiar przenocować, ale w związku z tym, że Kraków specjalnie gościnny nie jest dla turystów z plecakiem i do północy nie znalazłem noclegu takiego do 50 PLN, więc ruszyłem dalej łamaną trasą. O 1.23 pociągiem TLK w stronę Warszawy, prawie całkowicie pustym, można było spać położywszy się na siedzeniach aż do Skarżyska Kamiennej. Do Skarżyska Kamiennej pociąg przyjechał o 3.50. O 4.10 przez SK przejeżdża TLK z Warszawy do Przemyśla, prawie całkowicie pusty, można było spać na siedzeniach. Do Przemyśla dojechałem przed 10.00 za 55PLN z miejscówkami. Dalej jak kto woli, autobusem do Lwowa lub busem do granicy. Ja, oczywiście nie odpuszczam sobie przytulanek z przemytnikami, więc wybrałem metodę bus-pieszo-marszrutka.
Acha i jeszcze jedna ciekawostka. Marszrutka z Szegini do Lwowa kosztuje nie mniej jak 23 UAH. Osobiście pojechałem najpierw do Mościsk (bo chodzę tam do fryzjera) za 4 UAH, a potem z Mościsk do Lwowa za 18 Uah. Oszczędziłem przy tym jedną hrywnę.
Acha i jeszcze jedna ciekawostka. Marszrutka z Szegini do Lwowa kosztuje nie mniej jak 23 UAH. Osobiście pojechałem najpierw do Mościsk (bo chodzę tam do fryzjera) za 4 UAH, a potem z Mościsk do Lwowa za 18 Uah. Oszczędziłem przy tym jedną hrywnę.

...
Temat nie ruszany kupę czasu, a zaszły w nim istotne zmiany. Mianowicie:
- W końcu, po przeszło 1,5-rocznej przerwie, uruchomiono bezpośrednie połączenie kolejowe do Przemyśla. Mało tego, tych połączeń jest aż 3! I tak:
TLK Kossak: Szczecin Główny (7:42) - Wrocław Główny (13:57) - Katowice (16:50) - Przemyśl Główny (0:01)*.
TLK 83204: Wrocław Główny (5:00) - Katowice (7:59) - Przemyśl Główny (16:43).
TLK Ślązak: Zielona Góra (4:18) - Wrocław Główny (7:29) - Katowice (10:20) - Przemyśl Główny (17:30).
* z tego co mi wiadomo, pociąg ten stoi w Przemyślu ponad dwie godziny, po czym rusza do Lwowa (przyjazd do Lwowa około godziny 6 rano)
- Dodatkowo na rynek weszli jeszcze prywaciarze:
Eurores - dwa kursy dziennie. Odjazdy z Gliwic o 8:15 i 20:20, z Katowic o 9:15 i 21:20. W Przemyślu są odpowiednio o 15:20 i 3:20. Nie wiem tylko skąd zaczynają swój bieg. Prawdopodobnie z Opola.
Albatros - trzy kursy dziennie. Uwaga! Dwa pierwsze autobusy omijają Opole i Gliwice.
Wrocław Główny (6:20, 13:15, 15:45) - Gliwice (18:25) - Katowice (8:40, 15:35, 18:55) - Przemyśl (14:30, 21:25, 0:45).
Tradycyjnie zostaje jeszcze PKS Przemyśl / PKS Jelenia Góra. Odjazdy z Gliwic o 23:55. Jest to moim zdaniem najlepsze połączenie, bo autobus może pozbierać ludzi całego południa (startuje z Jeleniej Góry przez Wrocław, Opole, Gliwice, Katowice, Kraków), a na miejscu jest koło 7 rano.
To chyba wszystkie opcje na chwilę obecną. Było ciężko w latach 2013-13, ale jak widać, wszystko pozmieniało się na plus. Szczęśliwej podróży
- W końcu, po przeszło 1,5-rocznej przerwie, uruchomiono bezpośrednie połączenie kolejowe do Przemyśla. Mało tego, tych połączeń jest aż 3! I tak:
TLK Kossak: Szczecin Główny (7:42) - Wrocław Główny (13:57) - Katowice (16:50) - Przemyśl Główny (0:01)*.
TLK 83204: Wrocław Główny (5:00) - Katowice (7:59) - Przemyśl Główny (16:43).
TLK Ślązak: Zielona Góra (4:18) - Wrocław Główny (7:29) - Katowice (10:20) - Przemyśl Główny (17:30).
* z tego co mi wiadomo, pociąg ten stoi w Przemyślu ponad dwie godziny, po czym rusza do Lwowa (przyjazd do Lwowa około godziny 6 rano)
- Dodatkowo na rynek weszli jeszcze prywaciarze:
Eurores - dwa kursy dziennie. Odjazdy z Gliwic o 8:15 i 20:20, z Katowic o 9:15 i 21:20. W Przemyślu są odpowiednio o 15:20 i 3:20. Nie wiem tylko skąd zaczynają swój bieg. Prawdopodobnie z Opola.
Albatros - trzy kursy dziennie. Uwaga! Dwa pierwsze autobusy omijają Opole i Gliwice.
Wrocław Główny (6:20, 13:15, 15:45) - Gliwice (18:25) - Katowice (8:40, 15:35, 18:55) - Przemyśl (14:30, 21:25, 0:45).
Tradycyjnie zostaje jeszcze PKS Przemyśl / PKS Jelenia Góra. Odjazdy z Gliwic o 23:55. Jest to moim zdaniem najlepsze połączenie, bo autobus może pozbierać ludzi całego południa (startuje z Jeleniej Góry przez Wrocław, Opole, Gliwice, Katowice, Kraków), a na miejscu jest koło 7 rano.
To chyba wszystkie opcje na chwilę obecną. Było ciężko w latach 2013-13, ale jak widać, wszystko pozmieniało się na plus. Szczęśliwej podróży

Poszukuję forumowiczów ze Śląska w celu stworzenia regionalnego oddziału forum
- gorodok
- Rzeczywisty Tajny Radca
- Posty: 1329
- Rejestracja: czw 18 cze, 2009 12:20
- Lokalizacja: Lwów
- Kontakt:
Nie mogę pojąć sensu istnienia dwóch połączeń które docierają do celu o niemalże identycznej porze dnia....djds pisze: TLK 83204: Wrocław Główny (5:00) - Katowice (7:59) - Przemyśl Główny (16:43).
TLK Ślązak: Zielona Góra (4:18) - Wrocław Główny (7:29) - Katowice (10:20) - Przemyśl Główny (17:30).

LwÓw.pL.Ua
sTreFa.LwÓw.pL.Ua
sTreFa.LwÓw.pL.Ua
a tu ceny biletów na przejazd Przemyśl - Lwów, prosto od PKP ICdjds pisze:TLK Kossak: Szczecin Główny (7:42) - Wrocław Główny (13:57) - Katowice (16:50) - Przemyśl Główny (0:01)*.
* z tego co mi wiadomo, pociąg ten stoi w Przemyślu ponad dwie godziny, po czym rusza do Lwowa (przyjazd do Lwowa około godziny 6 rano)
Stacja Przyjazd Odjazd
Przemyśl Główny 2:47 D
Lviv 6:03
Cena biletu 2 klasy - 10,7 euro
Dopłata za miejsce w sypialnym 3 miejscowym - 12 euro
/1 EUR/ = /4,26 PLN/
Absentem laedit, qui cum ebrio litigat
Nonsensem rzeczywiście by było gdyby oba startowały z tego samego punktu. A tu sens jednak jakiś jest.gorodok pisze:Nie mogę pojąć sensu istnienia dwóch połączeń które docierają do celu o niemalże identycznej porze dnia....djds pisze: TLK 83204: Wrocław Główny (5:00) - Katowice (7:59) - Przemyśl Główny (16:43).
TLK Ślązak: Zielona Góra (4:18) - Wrocław Główny (7:29) - Katowice (10:20) - Przemyśl Główny (17:30).
Zresztą ustalanie połączeń kolejowych niestety nie należy do najprostszych. Trzeba uwzględnić bardzo dużo zmiennych jak czas pracy drużyn konduktorskich, mechaników, drużyn rewizyjnych. Do tego dochodzi ruch taboru towarowego, który trzeba odpowiednio dograć do pasażerskiego, jakieś sensowne godziny odjazdów w większych węzłach, skomunikowanie z "przesiadkami" na inne popularne połączenia. A nie wymieniłem z pewnością nawet połowy. Dlatego też nie doszukiwałbym się nonsenu akurat w przypadku kolei, bo im także zależy na intensyfikacji zysków, a te wiadomo, generują pasażerowie.
Wystarczy tylko zerknąć ciut dalej niż czubek własnego nosa.
To nie ruch kołowy, gdzie w zasadzie ograniczeni jesteśmy jedynie mocami przerobowymi danego dworca.
Natomiast dla tych, którym zależy na dojeździe w dogodnych godzinach do Przemyśla, polecam jednak Kraków jako stację przesiadkową. Dużo łatwiej się stamtąd dostać do Przemyśla niż z Wrocławia czy Katowic. Do Krakowa z dajmy na to Katowic jeżdżą busy co 15 minut od 6-22
Czasy pociągów relacji bezpośrednich minęły bezpowrotnie, bo na dłuższą metę to się nie opłaca. Sad but true

Dzisiaj w kasie PKP Intercity pani podała kwotę 100 zł / os. (bilet + miejscówka) za przejazd nocnym pociągiem z Przemyśla do Lwowa. Komuś sie w głowie pop.... :/
Dlatego, jako że pociąg mam ze Lwowa o 7:40, wybrałem opcję Sindbad Katowice - Lwów. Wyjazd 20:35, przyjazd 5:50. Cena 110 zł. Trasa autobusu: Wrocław-Opole-Katowice-Lwów.
W sumie jest sporo sindbadowych połączeń do Lwowa (5) i innych miast Ukrainy. Odjazdy w zależności od dnia tygodnia. Więcej info znajdziecie na stronce Sindbada.
Dlatego, jako że pociąg mam ze Lwowa o 7:40, wybrałem opcję Sindbad Katowice - Lwów. Wyjazd 20:35, przyjazd 5:50. Cena 110 zł. Trasa autobusu: Wrocław-Opole-Katowice-Lwów.
W sumie jest sporo sindbadowych połączeń do Lwowa (5) i innych miast Ukrainy. Odjazdy w zależności od dnia tygodnia. Więcej info znajdziecie na stronce Sindbada.
Poszukuję forumowiczów ze Śląska w celu stworzenia regionalnego oddziału forum
Ale czemu jesteś zdziwiony ?djds pisze:Dzisiaj w kasie PKP Intercity pani podała kwotę 100 zł / os. (bilet + miejscówka) za przejazd nocnym pociągiem z Przemyśla do Lwowa. Komuś sie w głowie pop.... :/
Opłata transgraniczna w PKP zawsze była absurdalnie wysoka. Nikt kto liczy się z groszem nie jeździ bezpośrednio.